Column Left

16 Şubat 2019 Cumartesi

MUHALLEBİLİ KURABİYE

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
MUHALLEBİLİ KURABİYE
Malzemeler
150 gram tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
2 adet yumurta
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
3-3,5 su bardağı kadar un
Muhallebisi için:
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tepeleme un
1 yemek kaşığı tepeleme nişasta
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya


HAZIRLANIŞI
Muhallebinizi en az 3-4 saat önceden pişirip soğutmanız lazım. Ben akşamdan pişirdim.Yağ ve vanilya haricindeki bütün malzemeleri tencereye alıp iyice çırpın ve karıştırarak pişirin. En son yağ ve vanilyayı ekleyip yine mikserle 3-4 dakika kadar çırpın.Hamuru için tereyağı sıvı yağ ve pudra şekerini Mikserle çırpın yumurtaları ekleyip 1 dakika daha çırpın.Diğer malzemeleri ekleyip yoğurmaya başlayın. Unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar alıp çay tabağı büyüklüğünde açın.
Ortasına soğuyup katılaşmış muhallebiden bir tatlı kaşığı kadar koyun ve yavaşça kenarları ortada toplayarak birleştirin.Kapattığınız kısmı alta getirerek tepsiye dizin.
Ben alt ve üst hamuru kalınlığı eşit olsun diye ayrı ayrı açık fotoğraflarda gördüğünüz gibi kurabiye kalıbıyla kestim. (yapılış kısmını hikayeye ekledim)
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kurabiyeler pembeleşene kadar pişirin.
Fırından alınca üzerine pudra şekeri serpin.
Şükrümüz bol olsun. RABBim nimetleriyle şımaranlardan etmesin bizleri…
Kurabiyeyi deneyenlerden bol bol fotoğraf bekliyorum..Tarifi için cahidesultan.net‘e tesekkurler.




Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
Comments