Column Left

13 Ağustos 2015 Perşembe

Çilekli Transparan Pasta

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar

Çilekli Transparan Pasta
Sünger kek icin..
4 yumurta
1 su bardagi seker
Bir cimdik tuz
4 yemek kaşığı ılık su
1 yemek kasığı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardagi + 1 yemek kasigi u
Kremasi icin
2,5 su bardağı süt
1 yumurta
3 tepeleme yemek kasigi un
Yarım su bardagi seker
1 paket vanilya
Peltesi icin..
1 su bardağı çilek suyu
2 silme yemek kasigi nisasta
4 yemek kasigi seker
Yarım su bardagı su
Keki ıslatmak icin
Yarım su bardağı süt
300 gr.kadar çilek
Üst süslemede kullanmak icin sütlü ve fildisi cikolata
Yapılışı
Kek icin yumurtanın akını ve sarısını ayırıyoruz.aklarına tuzu koyup tras köpügü kıvamı dedigimiz kabarıp sönmeyene kadar mikserle kabartıyoruz.sarılarına sekeri koyup rengi acilip köpürene kadar yine mikserle cırpıyoruz.sonra su ve yagi ekleyip cırpıyoruz.artık mikseri kaldırıp spatulayla devam ediyoruz.unu,kabartma tozunu ve vanilyayi elekten gecirerek ekliyoruz.spatulayla alt ust kaparak yediriyoruz.en son kabarttigimiz yumurta aklarini ekleyerek yine söndürmeden alt ust ederek hamura yediriyoruz.23cmlik cembere döküyoruz.üc dört kere yere vurup hava kabarcıklarını alıp onceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.
Soğuduktan sonra ikiye bölüyoruz.
Krema icin bir tecerede sekeri ve yumurtayı çırpalım.sonra sütünü ve ununu ekleyip ocağa alalım.pisirelim.pistikten sonra vanilyasını ekleyip cırpalım.soguyup kıvam aldıgında kullanmaya hazır..
Pastayı hazırlamaya baslayalım.keki pisirdigimiz cemberi pasta tabagının içine oturtalim.bir kat keki koyup sütle ıslatalım.yikayip ayıkladıgimiz ikiye böldügümüz çilekleri kekin üzerine cembere dogru sıralayarak dizelim.ortasina kremanın yarısını dökelim.üzerine ben cilek dogradım.muz da olabilir.onun üzerinede kalan kremayı ekleyip düzeltiyoruz.ikinci parca keki koyup kalan sütle ıslatıyoruz.
Peltesi icin kücük bir tencereye malzemeleri koyup pisirelim.
Pişen pelteyi ılıtıp kekin üstünü örtecek şrkilde döküyoruz .
Buzdolabına kaldırıp sogutuyoruz.üç saat sonra cikarip süslemeye basladım.yikayip kuladigim cilekleri benmari erittigim sütlü cikolataya batirip üzerine dizdim.uzerlerine yine eritilmis fildisi çikolatayla cizgiler attım.ortasinada bıcakla trasladıgım fildisi cikolatayı koydum.tekrar buzdolabına kaldırdım.toplamda 7 saat dinlendikten sonra kestim..Afiyetle...Büşra'nın denemeler mutfağı'na Teşekkürler












Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
Comments