Column Left

13 Ağustos 2015 Perşembe

Köstebek Pasta

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar

Köstebek Pasta
Malzemeler
Kek icin.
4 yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 kucuk paket (25gr)kakao
1 yemek kasigi sıvıyağ
Krema icin.
1lt süt
1 su bardagı dolusu un
1 su bardagi seker
1 su bardagi hindistan cevizi
1 tatli kasigi tereyagi
1 paket vanilya
Çikolata sos icin
200ml.krema
200 gr.sütlü bitter karışık çikolata
İçi için
2 adet muz
Damla çikolata
Yapılışı
Kek için yumurtalari kırıp guzelce köpürtelim.sonra şekeri ekleyip çırpmaya devam edelim.sonra yagini koyup diger toz malzrmeleri eleyerek ekleyelim.iyice karisincaya kadar cirpalim.
Orta boy(26cm) kelepceli cembere döküp 180 derece önceden ısıttıgımız fırında pisiriyoruz.cemberin dibine pişirme kağıdı geçirip kenarları yağladım
Bu arada kremayı hazırlayalim.tencereye sütü,şekeri ve unu koyup karıştırarak pişirelim.
Pistikten sonra tereyagi ve vanilyayı ekleyip yedirelim.
Daha sonra hindistan cevizinide ekleyip yedirelim.
Krema hazır..kek pisene kadar sogusun..
Pastaya formunu vermek icin borcamın tencerelerinin buyuk boyunu kullandim.strecleyip hazirladim.
Pisen keki çemberini açıp ilk sıcaklığı çıkana kadar bekliyoruz.ortadan iki bölüyoruz.
Bir katini hazirladigim borcamin icine fotogtaftaki gibi koyuyorum.
Cukur sekilde oturttugum kekin ortasina kremadan koyup muz doğrayıp damla cikolata koydum.
Kremanin kalan kismini koyup yine muz ve cikolata koydum.
Kekin diger yarisini uzerine kapatip kenarlardan guzelce oturttum.kekin kenarlari kuru geldi.biraz sutle islattim bu noktada.
Uzerine boyle tabak koyup dolaba dinlenmeye biraktım.
Bir gece bekleme önerisi vardi tarifte.ben 5 saat kadar bekletip cevirdim.lakin tadi icin bir hece dinlenmesi ideal.tadi oturup lezzetleniyor.
Ben keki biraz fazla sicak koydugumdan ust kismi yapismis.buda puruzsuz bir yuzey olmasini engelledi.ilk deneme,bir dahaki daha iyi olur ins.
Sosun malzemelerini bir tencereye alip cikolata eriye kadar ısıtalım.pismiyor yani.biraz soguyup az kivam aldiginda dökmeye baslayalim.fazla katilasirsa olmaz.
Fotograftaki gibi sogutma telini bir tepsinin uzerine oturttum.pastayida kendi ebati kadar bir tabaga.sosu gezdirip akmasini bekledim.
Tepsiye dokülen sosu tekrar tencereye alıp yeniden pastaya dökerek pastanın uzerine katılaşıp kalmasını sağlıyoruz.
Sos bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz.sonra buzdolabına dinlendirmeye kaldırıyoruz.Soğuk servis yapıyoruz.Afiyet Olsun :) Büşra'nın denemeler mutfağı'na Teşekkürler











Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
Comments