Column Left

1 Temmuz 2015 Çarşamba

DOVGA ÇORBASI ( AZERBAYCAN MUTFAĞI)

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar

DOVGA ÇORBASI ( AZERBAYCAN MUTFAĞI)
 Azerbaycanın vaz geçilmez çorbalarından birisidir dovga. Düğünlerde, misafirlikte sofradan eksik olmaz. Türk mutfağının yayla çorbasına bir az benzese de, onun tadıyla dovganın tadını yedikten sonra anlıyorsunuz. Farkı olmasının sebebini tarifinde görecek, tadında anlayacaksınız.
 Bu çorba kesinlikle yeşil soğan ve ya kuru soğanla, kırmızı turpla yenilir.. Ben öyle gördüm, öyle sevdim, öyle biliyorum..))
 Çorbanın tarifini daha önce yayımlamıştım ama resim o kadar hoşuma gitmemişti. Çorbayı dün akşam yemeyi için yaparken, resim çeksem fena olmaz dedim. Resimler harika olunca eski defterleri tazelemek istedim. İnşallah iyi olmuştur..
Malzemeler:
1 litre yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 yumurta
3 yemek kaşığı pirinç ( pilavlık pirinç degil, çorba için olan yuvarlak pirinç kullanmak gerek)
2 bardak su
İçine:
5-6 dal Dere otu
yarim demet ıspanak
Kişniş (Azerbaycan da çok, ama Türkiye`de zor bulunuyor. olmasa da olur. Kişniş: Maydanozgillerden yaprakları maydanozu andırıyor) Resimleri burada bakabilirsiniz TIK
5-6 dal taze nane
Tuz
Hazırlanması:
Bütün malzemeler karıştırılır (yeşillikler hariç). Ocakta kaynayıncaya kadar ara sıra karıştırılır. Kaynamaya başlayınca yıkayıp küçük küçük doğradığımız yeşillikleri ve tuzu ilave edip biraz daha kaynatıp ocaktan alıyoruz.
AFİYET OLSUN ! Mutfak Dili Samire'ye Teşekkürler



Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
Comments